2010年4月20日 星期二

香港電影金像獎觀後感

總算在四月趕得起Jnk Film Awards,就算之前用左幾多時間都冇所謂。在剛剛過左既禮拜日,我期待左好耐既香港電影金像獎終於來臨,雖然冇上個月既Academy Awards咁吸引,但係都算係唔錯,可能同個轉播電視台有關。我想在這裡,就今次既頒獎典禮講少少感想。

一反常態,今屆一開場就頒左最佳新演員先,仲要請晒所有既候選人上台,在頒獎前講下野,我覺得有少少拖時間之嫌。另外,曾志偉同錢嘉樂有d胡言亂語,在搞氣氛上有些少失敗,然而最大驚喜係宣佈得獎者既時刻,因為唔知邊個男演員會拎,最後由去年樂壇新人李治廷憑《歲月神偷》奪得此項殊榮,很明顯地飾演弟弟既鍾紹圖難掩失望之情,希望佢唔會因此放棄。

賽前被視為「無競爭」既項目有幾個,當中新晉導演都算係冇得鬥,因為《音樂人生》既為紀錄片,但口碑極好,而《明媚時光》既翁子光都唔錯,不過風頭被張經緯蓋過,佢亦當之無愧。此項目最離奇既係竟然連《殺人犯》既周顯揚都入圍,令人匪夷所思。

在兩個幕後獎之後,就到左最佳女配角。在提名人當中,惟獨只有《意外》既葉璇同埋《赤璧 決戰天下》既趙薇有機會初嚐最佳女配角既滋味,但係評審主要係香港既電影工作者,當然想香港演員拎到啦。我個人而言,都覺得頒俾葉璇係最好不過,首先佢真係做得比較好,然後佢在電影界既資歷都幾深,在大約四至五年既電視圈經驗之後,就轉戰大銀幕,由唔起眼既小角色到今日既配角王后,都應該輪到佢。

近幾屆都興起一種類型既片種,就係講述香港情懷既電影。上一屆有《天水圍的日與夜》,今屆就有《天水圍的夜與霧》同最佳編劇得主《歲月神偷》。我記得個劇本係根據羅啟銳先生既童年而寫,其實上一代既觀眾睇完一定有共鳴,況且現今鼓吹保留舊有既地方,呢個劇本拎都不足為奇。

到左男配角,基本上都唔洗睇得獎信封,都知謝霆鋒一定會拎到,因為佢未試過在金像獎拎過任何獎,而且佢亦在電影圈捱左一段日子,甚至為左電影,放棄繼續音樂事業,佢既犧牲都唔少,呢個獎對佢來說,可算是「遲來的春天」。

影帝方面,大熱既王學圻在《十月圍城》既演出其實係五個候選單位最好既,但係情況有少少似Academy Awards既影后一樣,得獎人都唔係五個候選單位中最好既,只係評審想佢地贏。不過任達華都冇功有勞,拎到有大部分只係同情。

至於影后方面,外界都只揣測《心魔》既惠英紅同埋《歲月神偷》既吳君如,不過始終係「薑越老越辣」,我自己都幾支持佢捧獎,希望佢可以有一個更好既事業發展。

2010年4月14日 星期三

Jnk Film Award List 2009

The Best Picture
Blindness

The Best Animated Feature
Up

The Best Director
Danny Boyle, Loveleen Tandan (Slumdog Millionaire)

The Best Original Screenplay
Black Ice

The Best Adapted Screenplay
The Curious Case of Benjamin Button

The Best Actor Performance in Leading Role
Philip Seymour Hoffman (Doubt) ---Father Brendan Flynn

The Best Actress Performance in Leading Role
Meryl Streep (Julie & Julia) ---Julia Child

The Best Actor Performance in Supporting Role
James Franco (Milk) ---Scott Smith

The Best Actress Performance in Supporting Role
Kate Winslet (The Reader) ---Hanna Schmitz

The Best Young Actor
Juno Leung Chun Lung (The Way We Are) ---Cheung Ka On

The Best Young Actress
Madisen Beaty (The Curious Case of Benjamin Button) ---Young Daisy

The Best Ensemble Cast
Doubt

The Best Editing
(500) Days of Summer

The Best Cinematography
Avatar

The Best Art Direction
Up

The Best Costume Design
Sherlock Holmes

The Best Make Up
The Curious Case of Benjamin Button

The Best Score
A Christmas Carol

The Best Song
I See You---Leona Lewis (Avatar)

The Best Sound Mixing
Avatar

The Best Sound Effects Editing
Avatar

The Best Visual Effects
A Christmas Carol

The Best Action Design
Avatar

The Best Creative Story
Up

The Best Poster Design
Black Ice

The Best Partner
Emma Roberts, Jake T. Austin, Johnny Simmons, Kyla Pratt & Troy Gentile (Hotel for Dogs)

The Best Beginning
A Christmas Carol

The Best Ending
The Curious Case of Benjamin Button

The Best Character
Meryl Streep (Julie & Julia) ---Julia Child

The Best Villain
Joseph Gordon-Levitt (G.I.Joe: The Rise of Cobra) ---Rex

The Best Aided Character
Rhino (Bolt)

The Coolest Actor
Brian Lee Byung Hun (G.I.Joe: The Rise of Cobra) ---Storm Shadow

The Prettiest Actress
Emma Roberts (Hotel for Dogs) ---Andi

The Best Trailer
Avatar

The Best Translated Name
Black Ice

The Best Scene
Bird-eyed view of London celebrating Christmas (A Christmas Carol)

2010年4月9日 星期五

The Best Supporting Actress Series 2009

六個系列最後一個─Supporting Actress系列,其實係六個之中最勁既一個。因為大家一樣咁勁,而且實力不相上下,亦冇任何一個係特別大機會既,我諗真係到左揀既時候先知道結果。湊巧所有候選人都係憑住自己在2008年既演出入圍,佢地基本上在去年初爭到死死下,今次又唔知鹿死誰手。

第一位:Taraji P. Henson 《The Curious Case of Benjamin Button》
佢呢套戲俾觀眾睇到個樣同佢真人個樣爭好遠,佢呢個樣真係好似d專業既演員咁,佢唔算好出名,不過在荷里活黑人演藝界算係有少少影響力,因為大家都會為黑人演員爭取應有既待遇,而佢都算係專業演員,所以都算係舉足輕重。呢個角色飾演Benjamin Button既養母,當然佢戲份都唔少嫁,起碼會在佢個角色度睇到,甚至感受到偉大既母愛,對於佢演技既評價有幫助。
但係在另一個角度睇,佢只不過在一個平凡不已既母親,何況佢本身已是母親,好像對佢來說沒有大既突破。

第二位:Rosemarie DeWitt 《Rachel Getting Married》
對於一個只係演左十年戲既人來說,每一個提名都非常珍貴,佢可以算係唔好彩,因為大眾認為在2008年有剛好五位女配角比她出色,但係都無損佢在地影評協會拎獎。因為呢部戲,佢越來越受重視,佢做Kym既姐姐,一個將會結婚既幸福女人,一方面惦念自己既妹妹,另一方面又要容忍妹妹既野蠻和固執,佢精湛既演技,證明俾其他導演睇自己係識做戲既。
不過套戲算係有少少累左佢,因為唔算太好既題材,假如題材可以闊d,戲份相應多些少,佢個角色就去到公認既高水準。

第三位:Kate Winslet 《The Reader》
佢一向都被觀眾認為佢有演戲天分,在《Sense and Sensibility》之後,不斷繼續挑戰Academy Awards,憑著好多優質既演出,終於俾佢在2008年拎到影后,一洗頹氣。佢就係憑呢部戲拎影后,但係我睇完套戲,我覺得佢只係屬於女配角之列,不過佢可以話係五位較為稍稍領先既一個,唔係因為佢肯露全相,而係佢演內心戲既效果實在好好,即使與新晉演員合演、做對手戲,都難唔到佢,所以勝算高少少。
佢在片尾演出其實冇開頭咁凌厲,令我懷疑佢既演戲持久性,是否不能配合電影所需既要求呢?

第四位:Amy Adams 《Doubt》
我在睇呢齡戲之前,冇睇過佢演其他戲,所以我對佢既印象都唔差,我覺得佢有一樣野好神奇,佢已經過左三十幾歲,但係我以為佢仲係廿歲出頭既青春少艾,佢星途唔錯,唔係有發揮既就係商業片,我相信佢既吸金能力都有番咁上下。佢在呢部戲既角色做一個修女,一個品性善良,但又不甘被學生欺負既修女,佢既堅決眼神、肯定表情同埋言談,真係同想像中既角色如出一轍。
不過唔知點解,佢好似睇落去好弱咁,可能因為年紀關係卦,但係都唔影響評審。

第五位:Viola Davis 《Doubt》
佢真係有唔錯既實力,因為佢只係短短出左鏡十二分鐘,就可以足夠提名最佳女配角,我都覺得佢做得唔錯,咁都證明左即使戲份唔多,但係只要show到自己既演技,都唔會被觀眾忽略。佢都係靠呢套戲打開知名度,同時佢又係黑人演員,當然會有少少與別不同,佢呢個母親角色都算冇搵錯人來演。
不過佢戲份真係少左d,對佢角逐獎項來說,真係有唔細既影響。

Honourable Mentions:
1.Tilda Swinton 《The Curious Case of Benjamin Button》
佢雖然出鏡時間短,但係做Benjamin Button初戀情人都好貼切,我都覺得佢幾有演藝細胞,不過其他演員太強,冇辦法。
2.Debra Winger 《Rachel Getting Married》
做Kym媽媽,當然唔容易,呢位演員揣摩呢個角色得幾恰當,不過唔係太charming,無提名都唔出奇。

The Best Supporting Actor Series 2009

到左Supporting Actor系列,上次拎呢個獎既只係一個好年輕既演員,而今次剛好相反,入圍既演員都有番少少年紀,最起碼過左三十歲。不過,全部都係好有演戲經驗,實力都非常平均,所以可以算係一個幾難揀既category。

第一位:Bill Irwin 《Rachel Getting Married》
事實上,我都唔係好記得佢個角色既細節,只係記得佢係在戲中做Anna Hathaway既爸爸,唔講唔知,呢位演員其實主攻電視劇市場,不過星運平平,一向都冇乜名氣,自從做左部戲之後,佢有番多左知名度,但係都唔及同劇既其他主要演員。佢飾演一個痛錫自己女兒既爸爸,即使女兒有如此不快,留下污點既過去,佢仍然繼續支持,佢個角色真係有少少令人感動。
佢演呢個角色問題不太大,但係過於平淡,不夠搶戲既激動,亦好似冇左d火咁,唔知可以點批評佢。

第二位:Stanley Tucci 《Julie & Julia》
其實佢上年有兩套戲上映,一套係早d既《The Lovely Bones》,而另一部就係呢套。可能睇落去,佢在套戲好似淨係襯托Meryl Streep,唔算有太大既發揮,但係佢以五十歲之齡飾演Meryl Streep老公,都算係有幾道板斧,因為如果年齡相差如此大,佢一定要化妝及演技先可以做得好,亦證明佢戲路較廣。
但係佢好難吸引到觀眾既注意,即使我亦對呢位老前輩冇乜感覺。

第三位:Jude Law 《Sherlock Holmes》
佢今次做Robert Downey Jr.既助手,去偵查一宗懸疑案件。見到佢戲份唔算太多,但係卻發揮到綠葉扶持既作用。要用一位好既綠葉,唔一定要太多戲份,亦唔需要去搶戲,因為本身已有氣質去吸引觀眾既注意。曾經兩度提名academy Awards,佢已差不多步入四十歲既關口,還望佢有更多主演既電影上畫。
佢唯一既缺點就係外型,因為佢有不羈瀟灑既外表,感覺上佢唔算係演技派,當然會影響佢接片拍既機會。

第四位:Josh Brolin 《Milk》
佢在未夠廿歲既時候已經踏足娛圈,做左好多年先至捱到有機會提名Academy Awards,佢應該恨左好耐。基本上奸角較忠角容易發揮,因為除左內心戲之外,亦可以有其他表現既範疇。佢雖然在後半部先出現,但係佢反對同性戀既動力真係好大,甚至殺人,佢仍可以演得平靜,符合角色既需求。
不過佢同劇中其他角色相比就爭好遠,起碼得唔到我既好感。

第五位:James Franco 《Milk》

佢係在五位入圍演員最年經既一個,但係佢演藝圈經驗並唔少,佢由十九歲開始做,做左好多年都係瓶頸角色,近年雖然多左機會,但係都仍然冇變過角色性質,直至呢套戲既出現,終於可以俾佢接到唔少有發揮既role。佢在呢套戲飾演同志,畢竟佢自己唔係,飾演此類角色實在有一定難度,兼且見到佢魅力四射既演出,不禁認同佢既實力。
佢在呢套戲為左配合Sean Penn,個外型都執到好唔掂,呢一點係我最唔鍾意既。

Honourable Mentions:
1.Brian Lee Byung Hun 《G.I.Joe: The Rise of Cobra》
今次得一個,因為其實男配角既質素參差。已經在韓被公認為演技偶像派既殿堂級演員李秉憲在其實呢部戲唔算做得好好,但係我覺得作為一個亞洲演員,能夠進身荷里活,已經難能可貴,佢仲要拍動作片,體能消耗十分大,所以我覺得佢既精神值得一讚。

The Best Actress Series 2009

之前講完男主角,而家就講下Leading Actress系列。今次入圍名單入面,有四位女演員角逐,其中一位獲得兩個提名,而另外三位有打滾左多年既明星,亦有新進演技派演員,仲有一位係芬蘭演員添,相信一定會有一場龍爭虎鬥。

第一位: Cate Blanchett 《The Curious Case of Benjamin Button》在呢個女演員身上,我睇到既係佢專業既演員精神,因為佢在呢部戲由年輕扮演到年老,個化妝都幾辛苦,兼且佢有番咁上下演技,我都有少少奇怪佢會冇Best Actress提名。佢可以算係頒獎禮寵兒,近幾年都有大大小小既頒獎禮,甚至係Academy Awards都有四個提名,一個獎座。不過,我覺得佢雖然唔係太靚,但係就有一種演戲既說服力。
佢個角色很明顯地唔夠Brad Pitt咁搶鏡,不過勝在演得好,最多俾其他同劇演員搶下。

第二位: Anne Hathaway 《Rachel Getting Married》
佢在演藝圈浮沉過一排,一路以「俏公主」形象在娛樂圈殺出血路,直至遇到呢個角色,真正能夠令佢擺脫定型同埋話俾人聽佢係識得做戲,即使佢年紀輕輕,仍然可以多嘗戲路,值得一讚。呢套戲既道友角色真係為佢帶來好多榮耀及機會,即使套戲唔係高成本製作,但仍得到片商垂青,繼續片約不斷,相信佢應該會大有作為。
不過佢同其他女演員相比,真係缺乏左唔少經驗,試想下如果佢個角色俾左Meryl Streep、Judi Dench或者係Penélope Cruz做,結果會係點呢?

第三位:Meryl Streep 《Doubt》
近年好少見到Meryl Streep做d嚴肅既角色,呢部係少數中做得較為出色既一個角色,佢飾演一個無憑無據而去迫走神父既修女,佢飾演既無奈同埋堅持,真係有好多女演員學唔到,呢個角色亦為帶來第十五個Academy Awards既提名,雖然佢近年來無獎緣,佢亦唔恨呢d自己都有既野,但仍然被傳媒譽為「The Best Living Actress」。
我個人來說唔係好鍾意佢做d太嚴肅既角色,佢後生既時候都過好多,我會覺得有d悶。

第四位:Ria Kataja 《Black Ice》
我搵黎搵去都搵唔到佢自己一個solo既相,所以被逼貼張兩個女主角一齊既。一般睇過呢部電影既人都會覺得另一位女主角做得好d,但係我就覺得呢個好d。佢在套戲係做第三者,但係佢後來愛上左第一女主角,佢既認真和專業都令我有少少刮目相看,佢都係靠呢部電影得到國際知名度,希望佢日後會有更多機會在國際舞台上演出。
佢既演繹方法其實已經爐火純青,但係如果可以強化角色既性格特點,咁樣會比較好少少。

第五位:Meryl Streep 《Julie & Julia》
呢個係佢今屆第二個女主角提名,同時亦係佢第十六個Academy Awards既提名,破左大會記錄。佢呢個喜劇角色得到好多人既喜愛,如果唔係Sandra Bullock突然爆左上黎,今年Academy Awards真係佢既囊中物。開我睇完部戲,都唔覺得佢演得有幾好,但係做埋資料搜集之後,先知道佢既演出真係無與倫比。
如果佢既角色可以同Amy Adams既角色有多d聯繫既話,我覺得會好好多。

Honourable Mentions:
1.Paw Hee Ching 《The Way We Are》
縱橫電視圈幾十年,鮑姐一向都有高質素電影演出,上映左既《Crossing Hennessy》又有突破演出,佢既演技無庸置疑,我被佢呢個師奶角色感動,但係始終係小角色,冇辦法show到多重演技。
2.Julianne Moore 《Blindness》
在2010年,佢可算係得天獨厚,因為兩部上映既電影都獲得好評。呢部戲在2008年美國上映,雖然人氣唔算大,但係我覺得佢個角色幾搶眼,只不過同劇演員冇能力襯得佢起,搞到佢好平庸。
3.Emma Thompson 《Last Chance Harvey》
我曾經Struggle過俾唔俾提名佢,但係其他實力超班,而佢個角色唔算大role,所以冇辦法俾到佢,希望下次俾到啦。
4.Outi Maenpaa 《Black Ice》
貴為四屆芬蘭影后,實力當然強勁,不過我覺得同劇另一位女主角做比較好d,而仲有其他都做得幾好既女演員,所以佢變左Honourable Mentions。
5.Angelina Jolie 《Changeling》
前所未有咁有深度既演出,雖然題材唔算太新,但佢演得冇比其他相似既角色遜色,可惜仍然因為題材關係,所以冇左個題名。

The Best Actor Series 2009

終於到左講演員系列啦,第一就係Leading Actor系列,在我上年度睇過既五十套由我精心挑選既電影當中,最後由呢五位男主角脫穎而出,角逐男演員最高殊榮。五位入圍演員有金像影帝,有年輕偶像,亦有舞台劇專業演員。大家一齊睇下佢地有乜野演技,值得獲取一個提名。

第一位: Dustin Hoffman 《Last Chance Harvey》
呢套戲可以話係近年一套做得比較好既溫馨愛情小品,主要原因1係因為兩位主角,當中男主角Dustin Hoffman更係演繹得十分細緻。呢d角色佢其實冇乜演過,而角色需求亦可以靠生活經驗揣摩,但係佢真係演得份外吸引,即使兩位主角已有一定既年紀,但仍靠演技贏得一致好評。Dustin Hoffman當然來頭唔細,曾經在80年代憑《Kramer vs. Kramer》及《Rain Man》兩奪Academy Awards影帝,雖然佢已經七十多歲,仍未放棄演戲,真係值得敬佩。
佢在呢套戲雖然擔正,演出其實唔算話太突出,不過相信佢日後可以行更多戲路。

第二位: Philip Seymour Hoffman 《Doubt》睇佢個樣真係唔似,原來佢今年都只係四十幾歲,呢個年齡正係演員既全盛時期,佢既星途又咁好,所以已經第一次以《Capote》入圍Academy Awards就拎左The Best Actor。今次在呢部戲,佢既神父角色再次俾佢入圍最佳男配角既項目,雖然最後輸左,但亦贏得觀眾既欣賞。但我睇完呢部戲時候,覺得佢既戲份比例同埋角色都屬於男主角,所以佢既精湛演技為佢帶來提名。
呢個角色原本冇乜問題,應該好大發揮,但係全套劇既明星眾多,幾乎每個演員都可以令觀眾注目,尤其Meryl Streep,所以佢好似有d被比下去。

第三位:Joseph Gordon-Levitt 《(500) Days of Summer》
呢位演員三十出頭,演藝經驗都有廿年,但係在成年的演藝生涯之後,近幾年先至惹人注目,呢套戲可謂佢既成名作,之後既《G.I.Joe: The Rise of Cobra》奸角仍嘗試演技既突破,成功獲得觀眾既讚嘆。然而,佢在娛樂圈既開頭唔差,相信呢位明日之星應該好大機會角逐Academy Awards,講番部戲,佢既角色其實唔係太講演技,但係就勝在那未經太多琢磨既演技看似自然。 其實佢既角色好似《Last Chance Harvey》既Dustin Hoffman咁,雖然擔正,但係因為冇乜出位,所以佢既角色魅力有限。

第四位:Frank Langella 《Frost/Nixon》
呢位演員可能在舞台上曾經演過同一個角色,所以我睇套戲既Trailer既時候,真係覺得佢可以做得到角色需求既震撼,尤其是佢好肯定既答案、眼神同埋手勢,我真係以為佢係真既尼克遜總統。佢所演繹既方法,真係可以將歪變直,明明佢係錯,但係都可以俾佢解釋得頭頭是道,真係佩服呢位演員。
唯一個角色冇番咁上下既演員襯托,就算佢演得再好,都可以話係於事無補。

第五位:Sean Penn 《Milk》

荷里活一般都唔喜歡同志角色,而呢位兩屆Academy Awards影帝就化腐朽為神奇,第一次憑《Mystic River》在四度提名下首度封帝,而今次則憑呢部戲二奪影帝。佢演出其實真係有種唔同既力量,可能佢演技出神入化既關係,因此Sean Penn能夠拎多次影帝,我又覺得佢有d基味,對佢來講算係一個優勢。
不過我本人對佢呢個角色有少少反感,因為我覺得做同志角色既演員既必要條件係Sean Penn冇既,就係個樣起碼要睇得。

Honourable Mentions:
1.Jim Carrey 《A Christmas Carol》
呢位喜劇專業演員,做過劇情片《The Truman Show》,但係佢做動畫都ok,不過因為有好多效果都係電腦整出來,所以都唔算係自己做晒,而冇得入圍。
2.Philip Seymour Hoffman 《Synecdoche, New York》
唔係話一個演員唔可以有多個一個提名,佢又唔係做得好差,但係呢個角色好似爭《Doubt》既演出相差幾遠,雖然套戲粒粒明星,但係都無法突顯呢個角色既特點。

2010年4月8日 星期四

The Best Director Series 2009

今次第二個提名系列─Director系列,就同大家講下入圍既導演。當我出完提名之後,我諗住會全部都係外國導演,點知萬綠叢中一點紅,都有一位本地導演,仲要係女性添,真係要快d介紹各路人馬。

第一位:許鞍華 《天水圍的日與夜》
呢位曾經三奪金像獎導演獎座既女導演,由八十年代初至今經歷廿載,仍致力拍好香港電影,努力尋找不同類型既題材,給予觀眾次次不同既視覺享受。今屆香港金像獎臨近在即,許鞍華又再次憑天水圍電影系列有份角逐最佳導演既殊榮,可見佢導演功夫真係唔簡單。講番今次呢部《天水圍的日與夜》,其實為已經帶左第三個最佳導演小金人俾佢,佢優勝既地方係佢刻意唔搵大cast演員,以營造親切和新鮮感,當中既主要演員都有番咁上下演技,佢都算係execute得幾好。
可惜既係,套戲另外既演員唔係咁自然,出現呢d情況,佢可能覺得無問題,但係如果同外國導演比較起來,呢part真係令佢遜色好多,兼且部戲既連貫性欠順暢,身為導演一定責無旁貸。

第二位: David Fincher 《The Curious Case of Banjamin Button》呢部戲可算係佢從導演工作以來,為佢帶來最多名氣既一部。佢八五年擠身導演行列,在十五年間都有差唔多二十部既作品,當然只係得呢一部可以令佢增加知名度。套電影本身拍得好,加上題材新穎,cast都算大,自然就吸引到觀眾入場。佢真係可以話居功至上,首先部戲既flow十分好,完完全全將主角既一生寫晒出來,另外套戲加入左好多好好睇既元素,令部戲奇幻得恰當。
唔好既地方都冇乜,不過我覺得套戲既形式拍出黎好似《Titanic》咁,以倒敘既方式演繹,呢個其實真係導演既問題,不過睇起上黎都唔算太差。

第三位: Danny Boyle, Loveleen Tandan 《Slumdog Millionaire》Danny Boyle相信大家都認,不過原本佢係拍電視劇,直至近七八年先真正轉行做電影導演,我相信上次個小金人對佢黎講真係意義重大。而第二位我提及既女導演,原本係做開選角,唯獨呢套戲同Danny Boyle一齊做導演,但係佢就被一眾頒獎禮忽視,所以我先提下佢。老實講,一部蜚聲國際既電影,差唔多全部角色都唔係主流既英國、美國人,都真得做得幾成功,尤其是故事中每一個情節既真實感,真係超出一般既想像。
呢套戲既成功其實大多歸功於題材,雖然導演們既功勞亦不可抹殺,但大家有冇諗到過譽左呢部戲同埋兩位導演呢?

第四位:Stephen Daldry 《The Reader》導演歷史得五套電影係手既Stephen Daldry,已經三度角逐Academy Awards既最佳導演,實力無庸置疑,而《The Hours》已經令佢聲名大噪。今次論到《The Reader》,佢一樣以出色既導演功架呈現觀眾,雖然故事唔係太複雜,但佢在處理演員同埋拍攝情節方面都幾好,真係達到大師級既水準。
可惜呢位導演唔係好識避重就輕,把好睇細緻既放晒在前面,而後面就欠奉吸引力。同時,部戲有好多兒童不宜既地方,我自己覺得有少少過左條道德線,因為真係有d情慾部分可以刪除。

第五位: James Cameron 《Avatar》

《Titanic》導演James Cameron再次執導演筒,上演一場虛擬世界既領土之戰,在現實生活中,佢亦與前妻Kathryn Bigelow上演金像導演之戰,雖然最後輸左,但仍無損佢在電影圈高崇既導演地位,全因兩部令全球矚目既電影。今次《Avatar》,佢挑戰電影特效既極根,結果俾佢在危機中成功突破,獲得一致影評人同埋觀眾既讚賞。
但係我唔係好鍾意呢d太賣弄科技既電影,不過佢既導演功夫真係值得我俾提名佢,可惜人喜好問題。

Honourable Mentions:
1.John Patrick Shanley 《Doubt》
佢唔算係一個全職導演,佢主要係寫劇本,呢部係佢導既第二部戲,亦係佢在1990既《Joe Versus the Volcano》之後既導演之作。套戲其實幾好,cast太強,整體值得一推。
2.Clint Eastwood 《Changeling》
佢差唔多成個娛圈生涯都致力演出同埋導演,在佢決定息影之後,就全心導戲,呢部戲又真係幾得,不過有d位唔完善,希望佢日後有更多更好既導演工作。

2010年4月4日 星期日

The Best Motion Picture Series 2009

剛剛上個禮拜出左Jnk Film Awards既提名名單,呢個係第一個提名系列─Motion Picture系列,我會在呢度講下咁十部入圍The Best Motion Picture既電影,同時亦會介紹一d唔入圍但係都值得一看既「漏網之娛」。

第一部:《天水圍的日與夜》 (The Way We Are)
其實我在舊年四月因為金像獎既影響先至開始認真睇港產片,而呢部亦成功突圍而出,佔左十大電影既其中一席。原因真係好簡單,雖然呢部戲同其他西片比較起來,execution係冇咁好,但係當中既地方情懷以及人物角色性格刻劃,則遠勝好多外國片,我鍾意呢部戲主要都係因為有共鳴,亦能惹起觀眾對社會既關注,帶出有意義既訊息。
正如上一段提及過,execution真係一個比較大既缺點,尤其是中間穿插既片段同埋結尾,雖然此片不是在於行商業片路線,但係亦要拍得電影化,因為睇起黎既感覺完全做唔到電影feel,而係一d真實既紀錄片,此乃這片種既大忌。

第二部:《The Curious Case of Banjamin Button》 (奇幻逆緣)
兩個人既相遇,其中有一個既生命要逆轉而行,呢類既fantasy其實買少見少,當然要做得好先至可以吸引到觀眾,整體黎講,套戲真係幾好,相比起差唔多內容既《The Time Traveler's Wife》,望落去好似cast大d,但係連演技同埋劇情都綽綽有餘。唔單只咁,內容講個男主角既經歷,完全係迂迴曲折,感情事又因為自己特殊既生存方式而不得意,觀眾睇完都會覺得置身其中。
不過,有些微不足道既地方仍然要講下,首先就係個選角問題,Brad Pitt都算係有足夠既演技應付呢部大製作,但係我唔明解佢只係take care左三分一部分既男主角戲份,相比Cate Blanchett,她則cover四分三戲份,我覺得有d偏離左主體。即使套戲如何靠劇情同埋感情位引人入勝,這些令人費解既瑣碎事情都會影響成部戲既評價。

第三部:《Rachel Getting Married》 (愛與痛的「嫁」期)
故事以一個「成功」戒毒人士為主線,說明屋企人對佢一直以來既支持同埋鼓勵,透過一件簡單既生活小事,道出佢身邊既人對佢既唔同睇法,雖然故事係有虛構成分,但係以電影方式表達呢d值得人關注既訊息,都算「一部起、兩部止」,但係套戲做出黎又幾ok,入面所描繪既境像都十分細緻,令觀眾都幾受落。
然而,套戲未免有點化小事為大事,因為成套戲只係講過佢家姐結婚,我認為呢部戲應該集中講多d生活上會遇到既逸事,反而更能帶出主題。套戲個名(特別係英文名)十分之唔貼題,不過有時d電影唔定跟住個名講故事,所以不會因為戲名而扣分數。

第四部: 《Blindness》 (盲流感)
講真,如果個Awards只係計我既喜好既話,我諗呢套戲應該會拎到The Best Motion Picture呢個大獎,因為我十分鍾意呢部《Blindness》,可能佢既表達手法同埋message既連接好smooth,而且唔會刻意邀請大cast造成震撼誇張既效果,最出名都只係Julianne Moore,其他演員既配合同埋戲份安排得宜,我個人覺得十分討好。
雖然部電影較為貼合現今情況,但係當中亦有d預料之內或者係「無厘頭」既情節,可能有人會覺得礙事,但我仍然覺得呢部戲已經算係超水準既作品。

第五部: 《A Christmas Carol》 (魔幻聖誕頌)
改編自Charles Dickens既同名文學故事,經過咁多既流傳,終於有一齣廣大播放既電影翻拍整個故事,我仲記得我中二上堂既時候miss講過,自己做book report又借過黎睇,所以都幾了解個故事既內容同埋message。呢部電影之所以入十大,最直接既原因係佢同原著差唔多,改動既野唔算太犀利,而一d現代既技術及效果更加美化左成個故事,值得一推。
唯一要批評下既係部戲既演繹方式,所謂既半動畫,就好似差唔多上完既《Alice in Wonderland》一樣,夾雜左真人同埋動畫既元素製作角色,呢一類動畫令觀眾覺得角色好真,但係會成日忽略左故事內容,難以在欣賞時候取得一個適當既平衡。

第六部: 《Doubt》 (聖訴)
劇力萬鈞,cast強勁,十部電影入面只係得《Doubt》做得到,呢部戲入十大絕對唔係只係因為Meryl Streep,而係所有角色既功勞,兼且今次內容涉及好多教會問題,有好多電影都會避嫌談及,而呢部戲則恰到好處,把角色定型以便鞏固劇情,做到劇情片亦可以吸引到觀眾入場。
不過,始終劇情片實在太緊張,而且套戲既背景太遙遠,對現今觀眾而言的確有些少難度,惟演員同埋劇情挽救,亦不能「以偏概全」(收復失地)。

第七部: 《Black Ice》 (誰和誰和誰有路)
根據另一個網上影評人Donald Kwan顯示,呢部戲係屬於北歐國家芬蘭既製作,固然d演員唔係咁熟口面,但係勝在套戲內容普通得帶起伏,導演所選擇既演繹手法完全有別於一般電影,即使劇情較複雜,但係靠一眾演員同埋導演既功勞,令到成套戲好比荷里活大作。
當中故事既三位主角真正經歷「三角關係」,不只係男與女在性慾方面既糾纏,而且還在兩位女主角中間加插愛情既纏綿關係,其實題材都算新鮮,不過香港觀眾未免接受唔到套戲既flow太快同埋咁複雜既三角關係,不過呢d都只係好小既問題。

第八部: 《(500) Days of Summer》 (心跳500天)
呢部都算係一部別開生面既愛情喜劇,在美國都得到唔少評協會既垂青,原因係套戲個script寫得幾好,雖然兩位主角在演技方面都有待改善,但亦成功造就左一套輕鬆愛情喜劇,當中所付出既努力都不容忽視。另外,劇情涉及愛情並不過火,結尾還以英文名作伏筆,讓觀眾細味當中含意,實在有趣。
不過,始終呢部唔係大型製作,電影既號召力係會細d,而且部戲既亮點冇乜,變左有少少單調,劇情夠生活化,但係仲可以再貼近多d,我睇完都好似唔係好大感受。

第九部: 《Cloudy with a Chance of Meatballs》 (美食風球)
好奇怪點解Academy Awards唔俾個最佳動畫長片既提名,我本人覺得呢部戲比起該項目得獎者《Up》更好睇,當然呢個只係我既諗法。好少動畫會將呢個topic拍長片,我覺得個idea做得幾好,縱然有係會有不足,但亦無損我對呢部戲既印象。試諗下如果呢部戲變左真人拍既話,個結局會變左點呢?
我唔係幾鍾意呢套戲d刺激情節唔夠放,雖然套戲主要觀眾係小朋友,但係佢都可以做到好似《Up》咁,俾到大人睇動畫。另外,個結局應該係偏向北情d既,因為咁先俾到小朋友深刻印象,從睇戲中汲取到角色給予佢地既教訓。

第十部: 《Frost/Nixon》 (驚世真言)
我其實因為睇左套戲既trailer,覺得套戲應該幾震撼感,所以先睇佢。一如我所料,Frank Langella真係演得唔錯,佢飾演前美國總統尼克遜先生,解釋一下水門事件,佢演出黎既「做錯事還理直氣壯」既模樣,實在令觀眾感受到佢既壓迫,而飾演主持既Michael Sheen都幾好,起碼睇落去好似俾總統先生嚇窒左先。
即使呢個題材重拍又重拍,d觀眾都冇乜太大既反應,可能因為大家都預先知道劇情大玫上講乜野,對於呢d咁既題材,套戲其實只可以靠演員既投入同埋細節既安排取勝。

Honourable Mentions:
1.《Last Chance Harvey》 (愛‧不太遲)
由兩位老戲骨主演既愛情小品,睇落都幾有味,尤其是兩人感情發展既迂迴曲折,可惜內容只流於愛情,並無太大既深度,即使我都幾鍾意,仍然無法被提名。
2.《Synecdoche, New York》 (腦作大業)
套戲太多演員,劇情真係「戲中有戲」,將電影重心移向男主角對舞台劇既熱誠以及感情受挫,電影水準已算中上,惟未算太突出。
3.《Changeling》 (換命謊言)
Angelina Jolie演得比較好既一齣劇情片,整體不錯,但題材有點兒乏味,在處理上未見特別花心思,而場景設計又過份陰暗,雖能營造氣氛但不慎過火。
4.《Sherlock Holmes》 (神探福爾摩斯)
超出預期既想像,笑片中略帶劇情片既昧道,加上演員大多都有不俗既發揮,不過電影素質不算最頂尖,仍有不少改善空間。
5.《Milk》 (夏菲米克的時代)
不折不扣既人物傳奇,Sean Penn演得超凡,配角亦能適當做出襯托效果,功不可沒。不過電影可以把Harvey Milk既更多事件加入電影內容,放棄一些太多既男同志活動描述。