2010年4月4日 星期日

The Best Motion Picture Series 2009

剛剛上個禮拜出左Jnk Film Awards既提名名單,呢個係第一個提名系列─Motion Picture系列,我會在呢度講下咁十部入圍The Best Motion Picture既電影,同時亦會介紹一d唔入圍但係都值得一看既「漏網之娛」。

第一部:《天水圍的日與夜》 (The Way We Are)
其實我在舊年四月因為金像獎既影響先至開始認真睇港產片,而呢部亦成功突圍而出,佔左十大電影既其中一席。原因真係好簡單,雖然呢部戲同其他西片比較起來,execution係冇咁好,但係當中既地方情懷以及人物角色性格刻劃,則遠勝好多外國片,我鍾意呢部戲主要都係因為有共鳴,亦能惹起觀眾對社會既關注,帶出有意義既訊息。
正如上一段提及過,execution真係一個比較大既缺點,尤其是中間穿插既片段同埋結尾,雖然此片不是在於行商業片路線,但係亦要拍得電影化,因為睇起黎既感覺完全做唔到電影feel,而係一d真實既紀錄片,此乃這片種既大忌。

第二部:《The Curious Case of Banjamin Button》 (奇幻逆緣)
兩個人既相遇,其中有一個既生命要逆轉而行,呢類既fantasy其實買少見少,當然要做得好先至可以吸引到觀眾,整體黎講,套戲真係幾好,相比起差唔多內容既《The Time Traveler's Wife》,望落去好似cast大d,但係連演技同埋劇情都綽綽有餘。唔單只咁,內容講個男主角既經歷,完全係迂迴曲折,感情事又因為自己特殊既生存方式而不得意,觀眾睇完都會覺得置身其中。
不過,有些微不足道既地方仍然要講下,首先就係個選角問題,Brad Pitt都算係有足夠既演技應付呢部大製作,但係我唔明解佢只係take care左三分一部分既男主角戲份,相比Cate Blanchett,她則cover四分三戲份,我覺得有d偏離左主體。即使套戲如何靠劇情同埋感情位引人入勝,這些令人費解既瑣碎事情都會影響成部戲既評價。

第三部:《Rachel Getting Married》 (愛與痛的「嫁」期)
故事以一個「成功」戒毒人士為主線,說明屋企人對佢一直以來既支持同埋鼓勵,透過一件簡單既生活小事,道出佢身邊既人對佢既唔同睇法,雖然故事係有虛構成分,但係以電影方式表達呢d值得人關注既訊息,都算「一部起、兩部止」,但係套戲做出黎又幾ok,入面所描繪既境像都十分細緻,令觀眾都幾受落。
然而,套戲未免有點化小事為大事,因為成套戲只係講過佢家姐結婚,我認為呢部戲應該集中講多d生活上會遇到既逸事,反而更能帶出主題。套戲個名(特別係英文名)十分之唔貼題,不過有時d電影唔定跟住個名講故事,所以不會因為戲名而扣分數。

第四部: 《Blindness》 (盲流感)
講真,如果個Awards只係計我既喜好既話,我諗呢套戲應該會拎到The Best Motion Picture呢個大獎,因為我十分鍾意呢部《Blindness》,可能佢既表達手法同埋message既連接好smooth,而且唔會刻意邀請大cast造成震撼誇張既效果,最出名都只係Julianne Moore,其他演員既配合同埋戲份安排得宜,我個人覺得十分討好。
雖然部電影較為貼合現今情況,但係當中亦有d預料之內或者係「無厘頭」既情節,可能有人會覺得礙事,但我仍然覺得呢部戲已經算係超水準既作品。

第五部: 《A Christmas Carol》 (魔幻聖誕頌)
改編自Charles Dickens既同名文學故事,經過咁多既流傳,終於有一齣廣大播放既電影翻拍整個故事,我仲記得我中二上堂既時候miss講過,自己做book report又借過黎睇,所以都幾了解個故事既內容同埋message。呢部電影之所以入十大,最直接既原因係佢同原著差唔多,改動既野唔算太犀利,而一d現代既技術及效果更加美化左成個故事,值得一推。
唯一要批評下既係部戲既演繹方式,所謂既半動畫,就好似差唔多上完既《Alice in Wonderland》一樣,夾雜左真人同埋動畫既元素製作角色,呢一類動畫令觀眾覺得角色好真,但係會成日忽略左故事內容,難以在欣賞時候取得一個適當既平衡。

第六部: 《Doubt》 (聖訴)
劇力萬鈞,cast強勁,十部電影入面只係得《Doubt》做得到,呢部戲入十大絕對唔係只係因為Meryl Streep,而係所有角色既功勞,兼且今次內容涉及好多教會問題,有好多電影都會避嫌談及,而呢部戲則恰到好處,把角色定型以便鞏固劇情,做到劇情片亦可以吸引到觀眾入場。
不過,始終劇情片實在太緊張,而且套戲既背景太遙遠,對現今觀眾而言的確有些少難度,惟演員同埋劇情挽救,亦不能「以偏概全」(收復失地)。

第七部: 《Black Ice》 (誰和誰和誰有路)
根據另一個網上影評人Donald Kwan顯示,呢部戲係屬於北歐國家芬蘭既製作,固然d演員唔係咁熟口面,但係勝在套戲內容普通得帶起伏,導演所選擇既演繹手法完全有別於一般電影,即使劇情較複雜,但係靠一眾演員同埋導演既功勞,令到成套戲好比荷里活大作。
當中故事既三位主角真正經歷「三角關係」,不只係男與女在性慾方面既糾纏,而且還在兩位女主角中間加插愛情既纏綿關係,其實題材都算新鮮,不過香港觀眾未免接受唔到套戲既flow太快同埋咁複雜既三角關係,不過呢d都只係好小既問題。

第八部: 《(500) Days of Summer》 (心跳500天)
呢部都算係一部別開生面既愛情喜劇,在美國都得到唔少評協會既垂青,原因係套戲個script寫得幾好,雖然兩位主角在演技方面都有待改善,但亦成功造就左一套輕鬆愛情喜劇,當中所付出既努力都不容忽視。另外,劇情涉及愛情並不過火,結尾還以英文名作伏筆,讓觀眾細味當中含意,實在有趣。
不過,始終呢部唔係大型製作,電影既號召力係會細d,而且部戲既亮點冇乜,變左有少少單調,劇情夠生活化,但係仲可以再貼近多d,我睇完都好似唔係好大感受。

第九部: 《Cloudy with a Chance of Meatballs》 (美食風球)
好奇怪點解Academy Awards唔俾個最佳動畫長片既提名,我本人覺得呢部戲比起該項目得獎者《Up》更好睇,當然呢個只係我既諗法。好少動畫會將呢個topic拍長片,我覺得個idea做得幾好,縱然有係會有不足,但亦無損我對呢部戲既印象。試諗下如果呢部戲變左真人拍既話,個結局會變左點呢?
我唔係幾鍾意呢套戲d刺激情節唔夠放,雖然套戲主要觀眾係小朋友,但係佢都可以做到好似《Up》咁,俾到大人睇動畫。另外,個結局應該係偏向北情d既,因為咁先俾到小朋友深刻印象,從睇戲中汲取到角色給予佢地既教訓。

第十部: 《Frost/Nixon》 (驚世真言)
我其實因為睇左套戲既trailer,覺得套戲應該幾震撼感,所以先睇佢。一如我所料,Frank Langella真係演得唔錯,佢飾演前美國總統尼克遜先生,解釋一下水門事件,佢演出黎既「做錯事還理直氣壯」既模樣,實在令觀眾感受到佢既壓迫,而飾演主持既Michael Sheen都幾好,起碼睇落去好似俾總統先生嚇窒左先。
即使呢個題材重拍又重拍,d觀眾都冇乜太大既反應,可能因為大家都預先知道劇情大玫上講乜野,對於呢d咁既題材,套戲其實只可以靠演員既投入同埋細節既安排取勝。

Honourable Mentions:
1.《Last Chance Harvey》 (愛‧不太遲)
由兩位老戲骨主演既愛情小品,睇落都幾有味,尤其是兩人感情發展既迂迴曲折,可惜內容只流於愛情,並無太大既深度,即使我都幾鍾意,仍然無法被提名。
2.《Synecdoche, New York》 (腦作大業)
套戲太多演員,劇情真係「戲中有戲」,將電影重心移向男主角對舞台劇既熱誠以及感情受挫,電影水準已算中上,惟未算太突出。
3.《Changeling》 (換命謊言)
Angelina Jolie演得比較好既一齣劇情片,整體不錯,但題材有點兒乏味,在處理上未見特別花心思,而場景設計又過份陰暗,雖能營造氣氛但不慎過火。
4.《Sherlock Holmes》 (神探福爾摩斯)
超出預期既想像,笑片中略帶劇情片既昧道,加上演員大多都有不俗既發揮,不過電影素質不算最頂尖,仍有不少改善空間。
5.《Milk》 (夏菲米克的時代)
不折不扣既人物傳奇,Sean Penn演得超凡,配角亦能適當做出襯托效果,功不可沒。不過電影可以把Harvey Milk既更多事件加入電影內容,放棄一些太多既男同志活動描述。

沒有留言:

張貼留言